عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



سلام عزیزانی که به وبلاگ من سر میزنید.امیدوارم از وبلاگ من خوشتون بیاد. در این وبلاگ هرگونه عکس ، جک ، دانستنی ها ، ضرب المثل ، چیستان ، چیستان های فکری و ... وجود دارد . با تشکر فراوان (سعید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان JOke--ChiSTan--DanEsTani Ha و آدرس joke-chistan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 138
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 422
بازدید ماه : 2437
بازدید کل : 166431
تعداد مطالب : 644
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


آمار مطالب

:: کل مطالب : 644
:: کل نظرات : 23

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 138
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 422
:: بازدید ماه : 2437
:: بازدید سال : 13273
:: بازدید کلی : 166431

RSS

Powered By
loxblog.Com

AxE - JOke - ChiSTan - DanEsTani Ha

مقایسه کامل پراید با پژو آر دی RD
چهار شنبه 1 تير 1390 ساعت 10:57 | بازدید : 1720 | نوشته ‌شده به دست سعید | ( نظرات )

آردی

../upload/7/0.350385001287843924_22.jpg

این خودرو از سال ۷۸با هدف در دست گرفتن بازار خودروهای زیر ۹میلیونی و در واقع برای افرادی که دوستدار جی ال ایکس هستند اما درامدشان به آنها اجازه ی خرید این خودرو را نمی دهدتولید شد.

اردی های قبل از سال 82 بدلیل نداشتن کولر و فرمان هیدرولیک و نداشتن سیستم انژکتوری چندان دلچسب نیست. ولی با پیگری های به عمل آمده خودروهای ار دی مدل 82 به بعد بسیار پر توان تر با مصرف بسیار پایین وارد بازار شد. مصرف ار دی انژکتوری در صورت تنظیم بودن 8 لیتر در 100 کیلیومتر می باشد و این میزان نسبت به ماشین های دیگر بسیار مناسب بوده. کولر آر دی بسیار قوی عمل میکند و باد خنک پر شتابی را از دریچه ها نسبت به پراید خارج میکند. بدنه این ماشین پژو 405 میباشد و از هر لحاظ برتری بسیار بالایی نسبت به پراید هم قیمت خود دارد.

فرمان هیدرولیک آر دی بسیار خوب و نرم عمل میکند در صورتی که در پراید همچین خبری نیست. و هنوز با دستان قدرتمند خود باید فرمان را بچرخانید. در آر دی های سال 85 به بالا سیستم های دیاگ قرار داده شده که بسیار کار شما را آسان میکنه و خود این دستگاه کلی قیمت داره..به راحتی عیب های ماشین را پیدا میکنه و در خودش ثبت میکنه و شما با مراجعه به تنظیم انژکتوری ها می توانید مشکلات را بی آسانی حل نمایید.در صورتی که در پراید هیچ خبری از انژکتور یا دستگاه کامپیوتری دیاگ نیست.

در آر دی های سال 82 به بعد خبری از صداهای گیربکس خودرو به گوش نمی خورد حتی در صورت های بالای 140 کیلومتر در ساعت هم صدای از گیربکس خبری نیست. البته ما بر روی چند آر دی مدل 85 تست کردیم و نتیجه را نوشتیم.

../upload/7/0.441808001287843924_23.jpg

در اتاق آر دی RD همه چیز مثل پژو 405 می باشد و از تجهیزات با کیفیت تری نسبت به پراید به کار برده شده . مخصوصا داشبورد خودرو که به راحتی می توانید فهمید کیفیت کدام یک بهتر  میباشد.

از نظر آیرو دینامیک هم باز آر دی کاملا از پراید برتر میباشد. زیرا پژو از شیب بسیار بهتری برخوردار میباشد. و در سرعت های بالای 120 کیلومتر در جاده های  راحت از لرزش پراید می توان فهمید که ماشینی برای سرعت نیست و ماشین شهری میباشد. در یک مقایسه با یک آر دی مدل 85 تمیز با یک پراید مدل 88 به جاده اصفهان کاشان رفتیم.جاده بسیار مناسبی برای سرعت گیری میباشد. در لحظات اولیه شتاب پراید بسیار برتر بود و پراید به اندازه چند ماشین جلو افتاد تا دنده ها به 4 و خلاصه به 5 رسید و اینجا بود که برتری آر دی باز خودش را نشان داد و آر دی با 3 سر نشین و ما با 2 سرنشین نتوانستیم به آر دی برسیم..البته در بعضی از سربالایی ها سرعت آردی کم میشود و جایی امید بود که بهش برسیم ولی پس از سربالایی باز عقب می افتادیم. دلیل این هم اینه پراید خودرو پرشتابی هست ولی بسیار هندلینگ ضعیفی در دنده های 3 و 4 دارد و سبک بودن آن باعث می شود باد نگذارد خودرو به جلو حرکت کند. در ضمن پراید در سرعت بالای 120 اصلا  ایمنی ندارد اینگار روی هوا هستیم در صورتی که در آر دی امکان زنده موندن یکم هست...

در آردی rd  با بهر گیری از دو فن پژویی و رادیاتور قوی پژو دیگر خبری از جوش آوردن ماشین نیست و در گرما ماشین بسیار خوب عمل میکنه.

در صندلی های جلو آر دی فضای مناسب تری نسبت به پراید وجود داره و این برای افراد چاق مناسب تر میباشد. صندوق عقب هم فضای مناسبی در اختیار شما قرار میده و کلا آر دی برای افرادی که 4 نفر هستن خودرو مناسب تری هست و مخصوصا کسانی که بیشتر در حال سفر هستن بهترین انتخاب می تونه آردی باشه البته با پول زیر 10 میلیون تومان .

../upload/7/0.443600001287843924_25.jpg

پراید ماشین جمع جور تری هست و بیشتر بدرد شهر میخوره تا بیرون شهر ماشین تیز و پر شتابی هست ولی بدنه ضعیف و کم بودن فضای ماشین مشکلا اصلی پراید میباشد.

مصرف سوخت آر دی انژکتوری با پراید یکسان میباشد.

قطعات هر دو خودرو فراوان و از نظر قیمیت یکسان میباشد. البته قطعات بدنه آر دی بدلیل پژویی بودن گران تر از پراید میباشد.

قدرت های ماشین آردی 1600 و پراید 1400 سی سی میباشد و آر دی برای افراد پر جمعیت تر بهتر میباشد. ( قدرت موتور ۶۱ اسب بخار ، حداکثر سرعت ۱۴۵ کیلومتر ،شتاب ۰ تا ۹۶ ۱۷ ثانیه . این ارقام رو با پراید کره ای مقایسه کنید موتوجه می شوید که چقدر افت در توان خودرو بوجود آمده )

پراید های مدل 84 انژکتوری از شتاب بالا تری برخوردار میباشد و تا 160 کیلومتر هم سرعت می رود. البته بگذریم که 180 کیلومتر را همه جا میزنن ولی همچین سرعتی در پراید نیست.

سرعت آر دی تا 170 کیلومتر بیشتر نیست و پیشنهاد میکنم ساعت های بالای 140 را امتحان نکنید زیرا آردی از فنر بدنی خشکی برخوردار هست و اصلا برای همچین سرعتی ساخته نشده.

از لحاظ فنربدنی پراید فنر بدنی نرم تری داره ولی در یک دست انداز صدای ماشین در میاد چون زیر بند بسیار ضعیفی داره

آر دی فنر بند خشکی داره ولی چون از اتاق با کیفیت تری و زیر بند بهتری برخوردار هست صدای کمتری را در دست اندازها حس میکنید.

مقایسه سریع پراید با آردی RD :

مصرف سوخت آردی آنژکتوری با پراید یکسان هست.

قیمت قطعات خودرو یکسان هست

ایمنی آر دی بسیار بالا تر هست

از نظر زیبایی نظر های زیادی هست و ولی بدنه پژو به نظر زیبا تر از پراید میادش

شتاب گیری پراید بهتر از آر دی هست

سرعت نهایی آر دی بیشتر میباشد.

از لحاظ جدا دار بودن آر دی برتر می باشد.

کیفیت قطعات آر دی بهتر از پراید هست.

../upload/7/0.444238001287843924_24.jpg

 

پژو - آر دی (Peugeot RD) خودرویی است با بدنه پژو 405 جی‌ال (Peugeot 405 GL) و موتوری بر گرفته از پیكان با حجم 1.6 لیتر و دارای چهار سیلندر خطی (Line) و توان تولیدی 70 اسب بخار كه انتقال نیرو در آن به چرخ‌های عقب صورت می‌گیرد.

موتور: 4 سیلندر با 8 سوپاپ یه حجم 1.6 لیتر و قدرت 70 اسب بخار در 5000 دور
گیربکس: 5 دنده دستی
میانگین مصرف سوخت در 100 کیلومتر: 7.5 لیتر

توضیحات:
دیفرانسیل عقب
پخش كاست دار
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیك

../upload/7/0.445087001287843924_26.jpg

 

پراید :

این خودرو توانست توجه بازار خودرو کره را به خود جلب کند . در سال ۱۹۹۳ بود که توجه سایپا نسبت به این خودرو جلب شد در این زمان بود که قرارداد واردات این خودرو بین سایپا و کیا موتورز بسته شد . پس از ۶ سال واردات این خودرو قرارداد مونتاژ آن امضا شد که طی این قرار داد سایپا حق ۵۰٪ داخل سازی داشت . طبق معمول ایران هر خودرویی را که مونتاژ میکنه تا حدود ۴ سال خراب میکنه و پراید هم از این قاعده مستثنا نبود و تا اواسط سال ۸۳ که مدل سی ال سی آن عرضه می شد افتضاحی بیش نبود در این جا نظر شما را به مشخصات مدل سی ال سی جلب می نمایم :قدرت موتور ۶۱ اسب بخار ، حداکثر سرعت ۱۴۵ کیلومتر ،شتاب ۰ تا ۹۶ ۱۷ ثانیه . این ارقام رو با پراید کره ای مقایسه کنید موتوجه می شوید که چقدر افت در توان خودرو بوجود آمده بود ،بلا خره در اواخر سال ۸۳ سایپا مجبور شد مدل انژکتوری ساژم را ارئه دهد که نصبت به مدل سی ال سی بهبود یافته بود اما باز هم جا برای بهتر شدن داشت ، در سال ۸۴ سایپا مدل انژکتوری زیمنس را عرضه کرد که نسبت به دو مدل پیشین ارتقا زیادی یافته بود . مشخصات این مدل بدین شرح است :قدرت موتور ۶۵ اسب بخار ،حداکثر سرعت ۱۷۹ کیلو متر شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۴ ثانیه ،مجهز به سیستم پاششی سوخت انژکتوری

 

../upload/7/0.445975001287843924_27.jpg

نتیجه گیری :

 آر دی آی یک پیکان تقویت شده هست که با امکانات جدید به بازار عرضه شده و خودرویی هست کم هزینه و کار کن ...با مصرف سوخت بسیار مناسب هر 100 کیلو متر 8 لیتر و اصلا نمی توان با پیکان مقایسه کرد هم از نظر شتاب هم از نظر امکانات و از هر لحاظ سر هست. در ضمن برای ساخت آر دی از مهندسین فرانسه کمک گرفته شده و نظارت دقیق بر روی پژو آر دی شده...

آر دی با امینی بهتر و فرمان نرم تر و کیفیت قطعات بهتر و همچینین فضای بیشتر و  آیرو دینامیک بهتر خودرو مناسب تری برای افرادی هست که دنبال یک ماشین ارزان قیمت هستن و کسانی که دنبال شتاب گیری هستن و به ایمنی ماشین اهمیت نمی دن و می خوان راحت هم جا لایی بکشن پراید مناسب تر با این تفاوت که نه ایمنی داره نه امکاناتی که در آر دی دیده میشه.

برنده مقایسه پژو آردی آی



:: موضوعات مرتبط: مقایسه کامل پراید با پژو آر دی RD , ,
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10

تعداد صفحات : 1
صفحه قبل 1 صفحه بعد